fredag, maj 27, 2016

krabbebukser

Jag hade inte trott att det skulle vara så roligt att sticka små barnbraller, men det var det verkligen! Tanken var att sticka ett par i storleken runt 0-3 månader, och anpassade ett (eller två) mönster efter mitt tunnare garn och stickor... trodde jag. De blev mycket större än planerat, mer i storleken 2 år än 2 månader. Men de var så roliga att sticka, och jag hade ju bestämt mig, så det fick bli ett par till.
 
 
Garn: Pickles pure wool, färgen nykvarnet
Stickor: nr 2½ och 3
Mönster: Ett mischmash mellan Pickles Krabbebukser, drops cozy and cute, och min egen idé
 
Det mysigaste med byxorna, förutom att det är extremt gulligt med häng + tajta ben på pyttemänniskor, är den instickade kanten i midjan. Tillfredsställande att göra det i ett med stickningen, och sen det väldigt squishy resultatet.
 
Glad fredag på er!
 

Inga kommentarer: